wtorek, 16 czerwiec 2020 16:47

Optyk na Łazarskim ciągle modny

z Wieńczysławem Blochem rozmawia Maja Netter

„Bloch Optyk” z powodzeniem funkcjonuje na poznańskim rynku od ponad 25 lat. Dziś w mieście działa pięć salonów optycznych oraz sklep internetowy. Jak to się zaczęło?

Zaczęło się na Łazarzu w 1995 roku od jednego salonu mieszczącego się na 25 metrach kwadratowych. Z biegiem lat zwiększaliśmy powierzchnię do ponad 100 metrów, uruchomiliśmy szlifiernię, otwieraliśmy salony w centrach handlowych Avenida i Posnania oraz w Plewiskach. Z każdego z nich jestem dumny, ale wielką radość sprawia mi też fakt, że cały czas jesteśmy w miejscu, gdzie firma powstała, czyli na Rynku Łazarskim 4.

Salon optyczny Bloch Optyk odwiedzają liczne osobistości ze świata polskiego show biznesu. Państwa okulary noszą m.in. Katarzyna Bujakiewicz, Małgorzata Ostrowska czy Andrzej Piaseczny. Wielu powraca i zostaje Państwa stałymi klientami.
Co cenią sobie w Państwa salonach? 

Myślę, że nie tylko osoby z show biznesu zostają naszymi stałymi klientami. Kluczem do sukcesu jest budowanie relacji z odwiedzającymi nasze salony. Wszystko zaczyna się od uśmiechu. Staramy się wsłuchiwać w ich potrzeby i doradzać najlepsze rozwiązania, a przede wszystkim chcemy, by czuli się u nas jak w gronie bliskich osób – bo klienci i pracownicy Bloch Optyk to prawie rodzina. 

Z uwagi na zagrożenie epidemiologiczne sporo się dziś mówi o możliwości zakażenia koronawirusem przez oczy. Czy można skutecznie je chronić?

Jest jeszcze trochę niewiadomych związanych z przenoszeniem koronawirusa, ale wielu specjalistów zwraca uwagę, iż noszenie okularów pomaga zapobiegać zakażeniu. Stanowią one bowiem mechaniczną barierę oraz uniemożliwiają przypadkowe dotkniecie oczu. Dlatego osoby, które na co dzień nie noszą okularów dobrze by je zakładały na czas wychodzenia z domu – oczywiście w ich przypadku mówimy o tzw. zerówkach czyli soczewkach bez korekcji. 

Pamiętajmy także o regularnym czyszczeniu okularów, zwłaszcza po powrocie do domu – nie należy używać do tego płynów na bazie acetonu czy alkoholu, by nie uszkodzić oprawek i powłoki antyrefleksyjnej, a jedynie płynów do dezynfekcji lub ciepłej wody z mydłem czy innym detergentem.

Z pewnością obserwuje Pan zjawisko mody na okulary. Jakie marki i modele są obecnie najmodniejsze, co się nosi?

Nosimy teraz duże oprawy, one są najpopularniejsze. Wraca moda na model Aviator, bardzo modny w latach 80. i 90., zresztą generalnie widać w modzie powrót do tamtych czasów. Atrakcyjny jest styl, który moglibyśmy określić jako „paryski” – kabriolety i tego typu klimaty. Bardzo charakterystyczne modele posiadają w swojej kolekcji marki Chloe i Dior. 

Nie każdy jednak przy wyborze okularów kieruje się modą, w przypadku okularów słonecznych wiele osób bardzo docenia markę Maui Jim, która ma soczewki z najlepszą na świecie ochroną oczu przed szkodliwym promieniowaniem. Okulary powstały na Hawajach, co samo w sobie może stanowić rekomendację – chronią i jednocześnie zapewniają największy komfort widzenia w słoneczne dni, uwypuklając piękno i różnorodność kolorystyczną przyrody.

Czy okulary wciąż wygrywają z soczewkami kontaktowymi? 

IMG 0524Soczewki kontaktowe zawsze powinny łączyć się z okularami, ponieważ są sytuacje, w których nie powinno się ich używać (np. w czasie przeziębienia, alergii czy podrażnienia oczu). Zarówno soczewki kontaktowe, jak i okulary mają swoich zwolenników, ale wybór soczewek coraz rzadziej jest motywowany niechęcią do okularów. Oprawy są teraz tak ładne, że traktujemy je już prawie jak biżuterię, a zaawansowane technologie optyczne powodują, że jesteśmy w stanie zrobić estetyczne, lekkie okulary nawet przy dużych mocach korekcji wzroku.

Żyjemy w czasach, w których wiele godzin dziennie spędzamy przed komputerem i często nie mamy możliwości skrócenia tego czasu z uwagi na wykonywaną pracę. Problem dotyczy także dzieci. Jak dbać o wzrok, gdy nie możemy sobie pozwolić na redukcję czasu spędzanego przed monitorem? 

Wybierając soczewki okularowe warto zdecydować się na takie, które mają powłokę filtrującą światło fioletowo-niebieskie, które delikatnie ocieplają obraz, redukując zmęczenie oczu, bóle głowy i problemy z zasypianiem po wielogodzinnym „naświetlaniu się” zimnym światłem z ekranów czy oświetlenia ledowego. Gdy mamy konieczność wielogodzinnej pracy w bliży czyli np. przed monitorem komputera, warto ustawić sobie przypomnienie w telefonie, by co 20 minut spojrzeć w dal (przynajmniej na 6 metrów), aby rozluźnić spiętą akomodację. A w przypadku osób dorosłych możemy dodatkowo zastosować soczewki relaksacyjne, które odciążają układ wzrokowy przy pracy w bliskich odległościach. 

Jakie Pan nosi okulary?

Nie mam jednej ulubionej marki. Lubię je co jakiś czas zmieniać, co też zawsze odmienia lekko nasz wygląd. Jednak wybieram najlepsze soczewki, ponieważ musimy pamiętać, że to one decydują o naszym komforcie widzenia. W moim wieku potrzebuję już soczewek progresywnych czyli takich, w których korekcja płynnie przechodzi od tzw. dali, przez odległości pośrednie do bliży, a najnowocześniejsze konstrukcje zapewniają szerokie pole widzenia we wszystkich odległościach. Mam oczywiście wielowarstwową powłokę antyrefleksyjną, powłokę redukującą światło niebieskie do pracy przy komputerze oraz powłoki użytkowe, zapewniające łatwe i komfortowe czyszczenie oraz szybkie odparowywanie, co w obecnych czasach jest bardzo przydatne.

Więcej w tej kategorii: Licząc na naukę... »

Warte uwagi

Organizujemy eventy firmowe

event1

Dom Wydawniczy Netter – wydawca magazynu Merkuriusz Polska prowadzi również działalność w obszarze organizowania konferencji, zjazdów, jubileuszy oraz „lecia” firm. Możemy pochwalić się ciekawymi rozwiązaniami, pełnym oddaniem w realizację danego projektu i fantazją. Najważniejszy dla nas jest zleceniodawca i to jemu służymy całą naszą wiedzą, dlatego uważamy, że warto być właśnie z nami.

Więcej…

 © Merkuriusz Polska | Redakcja: tel. +48 501 180 575, +48 515 079 888, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.