Misją Huawei jest budowanie społeczeństwa cyfrowego przy wykorzystaniu sprzętów oraz know how jakie ta firma posiada, będąc jedną z czołowych firm branży ICT o globalnym zasięgu. Środowisko studenckie jest ściśle powiązane z naszą misją. To w studentach widzimy potencjał nie tylko w kreowaniu, ale również współbudowaniu zarówno cyfrowego społeczeństwa jak
i gospodarki państw, w których jesteśmy obecni. – mówi Szczepan Pajor, Business Development Director Huawei Polska – Politechnika Poznańska, jako nasz wieloletni partner, otrzymała jako pierwsza możliwość realizacji konkursu ICT Competition. Przyznam szczerze, że jestem pod wrażeniem zainteresowania studentów.
Młodzi naukowcy zgodnie z założeniem konkursu na początku samodzielnie online zapoznawali się z najnowszymi rozwiązaniami z zakresu Routing & Switching, a następnie – po dopełnieniu formalności i zdaniu dodatkowych testów – podchodzili do egzaminu finałowego. Uroczysta gala, która odbyła się pod koniec września, była okazją do podsumowania pierwszej edycji konkursu, a także do poznania nagrodzonych laureatów. Najlepsi z nich otrzymali od organizatora nagrody rzeczowe.
Jako szkoła wyższa mamy świadomość, że tylko dzięki współpracy z przemysłem jesteśmy w stanie być nie tylko konkurencyjni, ale przede wszystkim dać naszym studentom wiedzę praktyczną, która jest nieoceniona w poszukiwaniu pracy. Konkursy takie jak ICT Competition pokazują mi, że coraz więcej studentów rozumie prawa rynku pracy i ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy, którą gwarantujemy im w ramach zatwierdzonego programu studiów. – powiedział prof. dr hab. inż. Grzegorz Danilewicz, Prodziekan ds. Kształcenia Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej – Budujący dla mnie jest fakt, że pierwsza edycja konkursu została przeprowadzona na naszej Uczelni oraz, że jako zupełnie nowa inicjatywa, spotkała się z takim odzewem ze strony studentów.
ICT Competition realizowany jest przez firmę Huawei na całym świecie. Ubiegłoroczna edycja przyciągnęła czterdzieści tysięcy uczestników z ponad ośmiuset uniwersytetów i szkół wyższych w trzydziestu dwóch krajach.
red.
HUAWEI to światowy lider w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Celem firmy jest zapewnienie wysokiej jakości łączności dla użytkowników na całym świecie. W tym celu firma wspiera rozwój społeczeństwa informacyjnego poprzez prowadzenie z nim dialogu oraz ścisłą współpracę z przedstawicielami branży. Dzięki wysokim inwestycjom w badania i rozwój oraz strategii zorientowanej na klienta, a także otwartemu partnerstwu, tworzy zaawansowane rozwiązania teleinformatyczne typu end-to-end, umożliwiając klientom przewagę konkurencyjną w zakresie infrastruktury telekomunikacyjnej, sieciowej oraz cloud computingu. Ponad sto osiemdziesiąt tysięcy pracowników Huawei jest zaangażowanych w tworzenie nowatorskich rozwiązań dla operatorów telekomunikacyjnych, przedsiębiorstw oraz użytkowników, które są wykorzystywane w ponad stu siedemdziesięciu krajach, docierając tym samym do jednej trzeciej populacji świata. Marka Huawei została założona w 1987 roku i w całości jest własnością pracowników.